Általános Szerződési Feltételek

Sunset Resort Apartmanház

Házirend

Töltse le az alábbi gombra kattintva!

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződéses Feltételek (ÁSZF)

1. Általános rendelkezések

1.1. Az Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses

tartalmat foglalják össze, melyek alapján a Sunset Management Kft (1089 Budapest Györffy István utca 1/ G)

, továbbiakban Szolgáltató) általánosságban elszállásolási

szerződést köt Vendégeivel.

1.2. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális

megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott

üzletnek megfelelő feltételekkel.

2. Szerződő felek

2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a

szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy

a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek

teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).

2.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy

harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés

feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a

Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a

Vendéget.

2.3. A Sunset Resort Apartmanház kizárólag cselekvőképes személlyel köt szerződést. Nem cselekvőképes vagy 18 éven aluli személy kizárólag cselekvőképes nagykorú kísérővel veheti igénybe az apartmanház szolgáltatásait

3. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli

ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik

konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

3.2. A Szerződés kizárólag a Vendég, írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban

megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.

3.3. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli

visszaigazolása nem szerződés értékű.

3.4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.

3.5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja az apartmant a

Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő

előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

3.6. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett

meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a

Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.

3.7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek

személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a apartman elfoglalása előtt

igazolják. A szállodában bejelentés nélkül senki sem lakhat.

3.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli

megállapodás szükséges.

3.9. A szerződésnek a vendég/szerződő fél alábbi adatait kell megadnia:

Név, lakcím, telefonszám, email cím, foglalási garancia. Ezen adatok hiányában a szolgáltató

elállhat a szerződéstől.

4. Az elszállásolás kezdete és vége /check-in; check-out/

4.1. A Vendégnek joga van a bérelt helyiségeket a megállapodás szerinti nap 15.00 órától

elfoglalni.

4.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás

szerinti nap 18.00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől kivéve, ha későbbi

érkezési időpont került kikötésre.

4.3. Amennyiben a Vendég előleget fizetett, a apartman (a szobák) legkésőbb a következő nap

12.00 óráig lefoglalva marad (maradnak).

4.4. A Vendégnek a szobát az elutazási nap 11.00 óráig el kell hagynia.

4.5. Az apartmanház foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés,

illetve a késői elutazás lehetőségét.

5. Az elszállásolás meghosszabbítása

5.1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása

szükséges.

5.2. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett

napon 11.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen

nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult az apartmanárat egy további napra is kiszámlázni és

ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.

6. Árak

6.1. Az apartmanház mindenkori listaárai a sunsetresort.hu weboldal Foglalás menüpontban megtalálhatóak.

Egyéb szolgáltatások árlistái a Guest Advisor alkalmazásban találhatóak meg.

6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy

egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt, és azt a

Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.

Kivétel ez alól: 

Amennyiben a  https://sunset-resort.hu/foglalas/ illetve https://sunset-resort.hu/en/booking/  weboldalon valamint e-mail-ben történő foglalás esetén a mindenkori apartmanárak nem érik el a minimum 30 000 Ft/éj/apartman árat, úgy a foglalási oldalon technikai meghibásodás, egyéb informatikai hiba keletkezett. Ilyen vagy ennél alacsonyabb áron keletkezett foglalás esetén a Szolgáltató jogosult a foglalást megtagadni, más alternatív ajánlatot kínálni.

A Szolgáltató legjobb ár garanciát alkalmaz. A garancia érvényesítésének alapfeltétele, hogy a

apartmanház hivatalos weboldalán érvényes visszaigazolt apartmanfoglalással kell rendelkezni. A

kedvezőbb ár ugyanazon foglalási feltételek mellett érvényes, mint az apartmanház által

visszaigazolt. Ezen feltételek a következőek:

– Ugyanazon szállodára érvényes

– A foglalásban szereplő érkezési és utazási időpont megegyezik

– Azonos a vendéglétszám és a vendégek kora

– Egyforma a apartmantípus és az apartmanokszáma

– Az egyéb megrendelt szolgáltatások mennyisége és tartalma között nincs különbség

Az árgarancia az alábbi ártípusokra nem vonatkozik:

– Nem nyilvános felületen (clubrendszer, corporate …) elérhető árak esetén

– Aukciós weboldalakon elérhető árak esetén

– Bármely partner által adott hűségpontok felhasználása esetén

6.3. A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás

megkezdése előtt a apartmanház recepcióján.

6.4. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA)

ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a

törvényben meghatározott ÁFA-t és idegenforgalmi adót.

7. Ajánlatok, kedvezmények

7.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények az apartmanház weboldalán kerülnek meghirdetésre. A

meghirdetett kedvezmények mindig egyéni apartmanfoglalásra vonatkoznak.

7.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.

7.3. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás

vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.

8. Gyermekkedvezmények

8.1. Gyermekek részére – a szülőkkel közös szobában történő elhelyezés esetén – az alábbi

szállás-étkezés kedvezményeket biztosítjuk:

– 0 – 4 éves korig 100%

– 4 – 12 éves korig 50% kedvezmény a pótágy árából

– 12 – 18 éves korig a pótágyra vonatkozó díjtétel kerül meghatározásra

8.2. Pótágy elhelyezésére csak bizonyos apartmantípusokban van lehetőség.

8.3. Pótágy igényt a szolgáltatóval előzetesen, a foglalással egy időben egyeztetni szükséges.

9. Lemondási feltételek

9.1. Amennyiben az apartmanház ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és

módosítási feltételek a következők:

– a visszaigazolt érkezés napját megelőző  3 hónapon belüli elállás esetén a kötbér összege a teljes összeg 50%-a,

– a visszaigazolt érkezés napját megelőző 30 napon  belüli elállás esetén a kötbér a teljes foglalási összeg 100%-a.

Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat,

társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket,

állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a

Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a

megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.

9.2. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és

az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a

Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként

érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap

déli 12:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége

megszűnik.

9.3. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya

garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató

szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 órát követően

megszűnik.(Kivétel a 6.2 megfogalmazott Kivétel alapja)

10. Fizetés módja, garancia

10.1. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető előzetesen kifizetendő bankkártyával vagy banki utalással (Forintban) az oldalon keresztüli fizetéssel.

10.2. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem

rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt

napja előtt a apartmanház bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés

napjáig a apartmanház bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető

pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal

igazolja.

10.3. Az egyéni apartmanfoglalás garantálása bankkártya adatok megadásával vagy

előlegfizetéssel lehetséges.

10.4. Egyéb fizetési módok a helyszínen: nincs lehetőség.

10.5. Fizetés bankkártyával online

A Vásárló a termékek ellenértékét elektronikus úton, bankkártyával is teljesítheti.

A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben

fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük,

érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül

lebonyolítandó vásárláshoz.

A bankkártyával való fizetés a SIXT Payment Solutions Magyarország (SIXT Payment Services

(Europe) S.A, magyarországi képviselet: 1013 Budapest, Krisztina krt. 32.) szerverén

keresztül történik erős (128 bites) SSL technológiával kódolt weboldalon keresztül, így az Ön

banki adatai garantáltan nem kerülnek illetéktelenek tudomására az Interneten keresztül. A

bankkártyával történő fizetési mód választása után a Vásárló átirányításra kerül a SIXT

Payment biztonságos honlapjára, ahol a kártyabirtokos megadja a bankkártya adatait, így azok

más illetéktelen személy birtokába nem juthatnak.

A Szolgáltató megrendelés során keletkezett és birtokába jutott adatokat tárolja, azaz a

kártyabirokos vagy megrendelő nevét kizárólag a kártyabirtokos által engedélyezett

tranzakció végrehajtása céljából használhatja fel. A Szolgáltató a tranzakció során keletkezett

egyéb más adatokkal nem rendelkezik.

A Vásárló hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból

adódó károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vásárló kijelenti, hogy a megrendelt és

teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A Vásárló hibájából történt hibás,

téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató semmilyen

felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt

keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat

haladéktalanul kivizsgálja, és lehetőségeihez mérten kezeli.

Hibás összeg megadásából eredő problémák kezelése Amennyiben a Vásárló az igénybe vett

szolgáltatás árát meghaladó összeg kifizetését kezdeményezte, ebben az esetben ezt írásban

(e-mailben: sales@sunset-resort.hu) a Szolgáltató felé kell jelezni. A levélnek

tartalmaznia kell a túlfizetés összegét, idejét és a tranzakció számát. A Szolgáltató a túlfizetés

tényét a bejelentést követő 30 napon belül kivizsgálja és amennyiben a követelést jogosnak

ítéli, úgy kezdeményezi az túlfizetett összeg jóváírását. A vizsgálat eredményéről a Vásárlót

(a megrendeléskor megadott e-mail címen) írásban tájékoztatja. Amennyiben a Vásárló az

igénybe vett szolgáltatás áránál kevesebb összeg kifizetését kezdeményezte, akkor a

Szolgáltató írásban (a tranzakcióban megadott e-mail címen) értesíti a Vásárlót az észlelet

különbözet tényéről, a követelt összeg nagyságáról, és az összeg kiegyenlítésének módjairól.

Amennyiben a követelt összeg kiegyenlítése 8 napon belül nem történik meg a Vásárló

részéről, úgy az igényelt szolgáltatás teljesítésétől a Szolgáltató eláll, a már befizetett összeget

a bankköltségek levonása után 15 napon belül jóváírja.

Az elfogadható bankkártya típusok: VISA, MAESTRO, MASTERCARD

10.6. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Vendég tudomásul veszi és

elfogadja, hogy a Szolgáltató a fizetendő díjakról, illetve a vendégek által bármely jogcímen a

Szolgáltató részére kifizetett összegről elektronikus számlát állít ki és azt e-mail útján küldi

meg.

A befizetett/befizetendő összegekről a számla kiállításakor a Szolgáltató az online foglaláskor

a megadott, míg az e-mail vagy telefax, illetve telefon útján történő foglalás esetében pedig a

foglaló személy által megadott adatokat veszi alapul.

Az itt megadott adatok (név, cím, szükség esetén adószám is) szerepelnek majd a számla

„Vevő” rovatában. A foglalás megtörténte után 1 napon belül a Vendég kérheti a megadott

adatok módosítását, ezt követően azonban a módosítás már nem lehetséges.

A Szolgáltató a végszámlát a foglaláskor megadott adatok alapján állítja ki.

Foglalásonként csak egy számlát van mód kiállítani foglalásokat nem lehet számlázási célból

több részre osztani. Amennyiben két vagy több vendég (vagy cég) nevére külön kiállított

számlákat szeretne, úgy mindegyikük részére külön foglalást kell rögzíteni/végezni.

Ugyanakkor a foglalásokon végzett későbbi módosításokat (pl. további szolgáltatások

vásárlását) külön számlázzuk.

A Szolgáltató minden egyes foglalásról, illetve az apartmanházból való távozást követően

elektronikus számlát küld arra az e-mail címre, amelyet a foglaláskor megadtak. Az

elektronikus számlát a Szolgáltató címről küldjük ki a foglaláskor megadott e-mail címére.

Ha bármilyen okból papíralapú számlára van szüksége, úgy kérjük, azt e-mail útján jelezze az

sales@sunset-resort.hu e-mail címen.

Ha bármilyen hibát észlel a számlával kapcsolatban, a probléma orvoslása érdekében a

Vendég, illetve a számlán vevőként megjelölt személy/cég küldjön elektronikus levelet a

következő címre:

Sunset Management Kft

Budapest 1089 Györffy István utca 1/g

Célunk, hogy a jelzett észrevételt a bejelentéstől számított 15 napon belül kezeljük és

visszajelezzünk Önnek.

A Szolgáltató által kiállított eredeti elektronikus számla a foglalásban megjelölt személy/cég

részére megküldött e-mailhez csatolt PDF-fájl a vonatkozó magyar jogszabályoknak (jelenleg

ez a 2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról, a 2000. évi C törvény a

számvitelről, valamint a 46/2007. PM rendelet) megfelelően a társaságok jogosultak

számláikat elektronikus formában kibocsátani.

Az elektronikus számla egy speciális formátumú fájl, amely tartalmazza a Szolgáltató által

kibocsátott hagyományos számla képét egy PDF-dokumentum formájában (amely teljesíti a

2007. évi CXXVII. áfatörvény által előírt magyar számlaformátum követelményeit), valamint

(a PDF-fájlon belül) az elektronikus aláírását és időbélyegét a fent hivatkozott magyar

jogszabályok előírásainak megfelelően.

Az aláírás a Szolgáltató nevében készül, és el van látva e célból szerződött minősített tanúsító

intézet által kiadott „minősített tanúsítvánnyal”. Az elektronikus számla minden szükséges

információt tartalmaz, amelynek birtokában a számla aláírásához és időbélyegéhez csatolt

tanúsítvány érvényessége ellenőrizhető.

Amennyiben a számlát könyvelési bizonylatként használják, úgy a számla befogadója az

elektronikus számlát köteles elektronikus formában tárolni (a nyomtatott számlákhoz

hasonlóan).

Az elektronikus számla eredetének és hitelességének a megtekintéséhez és ellenőrzéséhez az

Adobe Reader 8-as vagy frissebb verziójú programját kell telepíteni a számítógépre.

11. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség

megszűnése

11.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal

felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

– a  https://sunset-resort.hu/foglalas/ illetve https://sunset-resort.hu/en/booking/  weboldalon valamint e-mail-ben történő foglalás esetén a mindenkori apartman árak nem érik el a minimum 30 000 Ft/éj/apartman árat, úgy a foglalási oldalon technikai meghibásodás, egyéb informatikai hiba keletkezett. Ilyen vagy ennél alacsonyabb áron keletkezett foglalás esetén a Szolgáltató jogosult a foglalást megtagadni, más alternatív ajánlatot kínálni. Ez alól nem mentesíthető, ha a Vendég 30 000 Ft/éj/apartman ár alatt kapott visszaigazolást.

– a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a

létesítményt;

– a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.30 óráig

nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;

– a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan,

durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más

elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;

– a Vendég fertőző betegségben szenved;

– a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a

meghatározott időpontig;

11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés

megszűnik

12. Elhelyezési garancia

12.1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját

hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a

Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

12.2. A Szolgáltató köteles a szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt

áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik,

ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő

szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.

12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve,

ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos

kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

Kártérítés összege: a foglalás garantálása okán előre kifizetett előleg.

13. A Vendég jogai

13.1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt

helyiségek szokásos használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás szerint és

különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos

használatára, valamint a szokásos kiszolgálásra a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben.

13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban

panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen

időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz

kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges reklamációkat egyedileg kezeli.

Panaszt a Vendég írásban az alábbi címen és elérhetőségeken tehet:

Sunset Resort / Sunset Managmeent Kft 1089 Budapest Györffy István utca 1/G

Tel: 06 20 425 33 66

E-mail: sales@sunset-resort.hu

14. A Vendég kötelességei

14.1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített határidőig, vagy

a szállás-szolgáltatási szerződés befejeződésekor esedékes.

14.2. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe

helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a

Szolgáltató hozzájárulását.

14.3. A szállóvendégek gépjárművei térítés ellenében parkolhatnak a fedetlen/fedett arkolónkban. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja.

A z apartmanház a lakásokban hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal, használják a szobákban elhelyezett értékmegőrzőket.

14.5. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett

sebessége 5 km/óra.

14.6. A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő

edényekbe kérjük kidobni. A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem

lehet.

14.7. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját

felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező

érvényű betartása mellett.

14.8. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében

2012. január 1-től a az apartmanház nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében az apartmanház zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein, valamint az apartmanházhoz tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket, parkolót, stb. is) tilos a

dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a

jogszabályban előírt területeken a apartmanház elhelyezte. A apartmanház alkalmazottai jogosultak a

vendégeket, valamint az apartmanház területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a

jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a

apartmanház területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az

esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy az apartmanház területén

tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a apartmanház üzemeltetőjét az illetékes

hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja

magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét

áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.

Amennyiben a vendég bizonyíthatóan megszegi a fenti jogszabályban foglalt

kötelezettségeket, úgy köteles 100 000 Ft díjat fizetni az apartmanház üzemeltetője részére, melyet az apartmanház üzemeltetője jogosult a vendég apartmanszámlájára terhelésként rávezetni és melyet a

vendég köteles távozáskor kifizetni.

14.9. Tűz esetén a kulcsátadókat vagy a Háziasszonyt  kérjük haladéktalanul értesíteni.

14.10. A lakásokat  és az apartmanház közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen

használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért

egyetemlegesen felelnek.

14.11. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a

apartmanház írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése

szükséges.

14.12. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak

felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.

14.13. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell az apartmanházban, és minden szükséges

adatot az apartmanház rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek

tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

14.14. A Vendég kifejezetten tudomásul veszik, hogy az apartmanház özös használatú területein

(kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához

közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert

üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.

15. Állatok behozatala

15.1. Az apartmanházba állatokat (kutya, macska) az árlistában meghatározott díjtétel ellenében

lehet behozni. Vakvezető kutyákat vendégeink díjmentesen hozhatják az apartmanházba.

16. A Szolgáltató jogai

16.1. Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe

nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem

tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon

személyes tulajdontárgyain, amelyeket a apartmanházba magával vitt.

16.2. A komplexum területén állandó felügyeletet biztosító portaszolgálat jogosult a ki- és

belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a

járművek kilépéskori átvizsgálására.

16.3. Szükség esetén a portaszolgálat jogosult a komplexum területén zajló forgalom

irányítására.

17. A Szolgáltató kötelessége

17.1. A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások,

szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.

17.2. A Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések

megtétele, azok írásban történő rögzítése.

17.3. Az apartmanházon  belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében

22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő

zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a hallban lévő hangos zenélést,

melynek betartásáért a apartmanházi személyzet felel.

18. A Vendég betegsége, halála

18.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég

megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget

ajánl fel.

18.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a

beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi

és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és

a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges

károk tekintetében.

19. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég dolgainak

elvesztése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a

Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen, vagy a szobájában

helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai

átvételére jogosultnak tarthatott.

19.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató

alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be,

vagy azokat a Vendég maga okozta.

19.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén, ahová Vendég nem

léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató

felelősséget nem vállal.

19.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a

dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta,

vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel

tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

19.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

19.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a apartmanházi

wellness részlegnek vagy sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások

betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy

nem megengedett.

20. Titoktartás

20.1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a

személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény

szabályainak megfelelően eljárni.

21.1. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

22.1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég dolgainak

elvesztése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el, feltéve, hogy azokat a

Vendég a Szolgáltató által kijelölt értékmegőrzőben helyezte el, vagy amelyeket a Szolgáltató

olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.

22.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató

alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be,

vagy azokat a Vendég maga okozta.

22.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén, ahová Vendég nem

léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató

felelősséget nem vállal.

22.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a

dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta,

vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel

tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

22.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

22.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a apartmanház wellness részlegnek vagy sportlétesítményeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások

betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények használata korlátozott vagy

nem megengedett.

23. Vis major

23.1. Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság,

áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major),

bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy

körülmény fennáll.

24. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

24.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló apartmanház található.

24.2. Valamennyi az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató

vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül kijelölésre.

24.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az

irányadóak.

Érvényes visszavonásig